AZLK Moskwicz 412

                                            

Moskwicz 412 wszedł do produkcji w 1967 roku w moskiewskich zakładach, noszących jeszcze nazwę Moskiewskiej Fabryki Samochodów Małolitrażowych (MZMA, od 1968 roku AZLK). Wczesne serie miały takie samo nadwozie i podwozie, jak ówczesny Moskwicz 408. Oprócz nowego silnika, model 412 otrzymał wspomaganie hamulców, oraz nowe sprzęgło na licencji brytyjskiej. Zgodnie z europejskimi tendencjami zadbano o bezpieczeństwo: nowe nadwozie miało strefy zgniotu z przodu i z tyłu, dwuobwodowe hamulce i standardowo pasy bezpieczeństwa. Moskwicz 412 został wyposażony w nowoczesny silnik o zapłonie iskrowym, zamontowany wzdłużnie z przodu, który napędzał koła tylnie. Silnik czterosuwowy, chłodzony cieczą, górnozaworowy z zaworami w głowicy z wałem rozrządu w głowicy na podwójnym łańcuszku. Moc maksymalna 75 KM przy 5800 obr./min. Układ zasilania wyposażony w pompę przeponową, napędzaną od krzywki wałka rozrządu oraz dwugardzielowy gaźnik K-126H. Układ chłodzenia wodny z obiegiem przymusowym wraz z termostatem z chłodnicą żeberkową z regulowaną zasłoną. Zawieszenie przednie na sprężynach śrubowych z drążkami stabilizującymi i dwoma amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania. Zawieszenie tylne na dwóch resorach piórowych, półeliptycznych, na gumowych tulejach z dwoma amortyzatorami.